09 de febrer, 2013

He vist la teva cara


He vist la teva cara.
Els ulls en blanc,
pal•lidesa extrema,
i aquesta mandíbula... 
caiguda en un gest 
com de rialla sardònica,
com si em diguessis
“veus el que et puc fer,
no has de ser tu,
pot ser algú a qui estimis”

He vist la teva cara
i he pensat què podia fer,
he pensat que se me n'anava.
I m’ha espantat l’ impotència.
m’ha espantat la pèrdua,
m’ha espantat l’absència.
M’ha espantat  aquest mon 
injust fins el final dels finals.
Però no tu, no.
Tu no m’has espantat.

He vist la teva cara
i he somniat en tu,
en les pèrdues que m’has portat
i el desencís que has provocat.
He somniat en la Julia,
no nascuda i ja absent.
I en el mal que encara pots fer,
amb el teu rostre demacrat.
Però no t’he odiat, no.
A tu no t’he odiat.

He vist la teva cara,
i el dolor ha estat fulgurant,
però això no m’ha espantat,
ni el teu rostre demacrat
o els teus ulls en blanc.
Ni tan sols la mandíbula,
caiguda en un gest
com de somriure sardònic.
Res d’això no m’ha espantat,
no, tu no m’has espantat.

He visto tu cara.
Los ojos en blanco,
la palidez extrema, 
y esa mandíbula ...
caida en un gesto
como de risa sardónica,
como si me dijeras
"ves que puedo hacer,
no tienes por que ser tu,
puede ser alguien al que quieras"

He visto tu cara
y he pensado qué podía hacer,
he pensado que la perdía.
Y me ha asustado la impotencia,
me ha asustado la perdida,
me ha asustado la ausencia.
Me ha asustado este mundo
injusto hasta el final de los finales.
Pero no tu, no.
Tu no me has asustado.

He visto tu cara
y he soñado contigo,
en las perdidas que me has dado
y el desengaño provocado.
He soñado con Julia,
no nacida y ya ausente.
Y en el daño que aún puedes hacer,
en tu rostro demacrado.
Pero no te he odiado, no.
A ti no te he odiado.

He visto tu cara,
y el dolor ha sido fulgurante,
pero esto no me ha espantado,
ni tu rostro demacrado
o tus ojos en blanco.
Ni siquiera esa mandíbula,
caída en un gesto
como de sonrisa sardónica.
Nada de esto me ha asustado,
no, tu no me has asustado.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Pots deixar el teu comentari aquí.