26 de novembre, 2021

Ses Falugues

El dia s'aixeca serè i agradable. Encara és d'hora, no fa calor i la mica de Gregal que m'acompanya en la caminada no molesta. Amb suavitat, vaig agafant altura entre pinedes. Em trobo un camp d'oliveres, que travesso per endinsar-me de nou entre pins i matolls. El terra és eixut. Fa dies que no plou encara que ja hem entrat a la tardor, i el vent, molt present en aquestes terres, eixuga qualsevol rastre d'humitat. Arribo a un pendent una mica més pronunciat i rocós. M'aturo un instant per escoltar el bosc... Sí, per sobre la remor de l'aire a les fulles destaca l’esgarip d'un rapinyaire, un aligot probablement. Cada vegada es fan més presents les alzines sureres.


brisa de mar

de l'ocell, només plomes

en la sureda


El bosc es va esclarissant i prenen protagonisme els matolls. Sóc a prop de la primera parada. M'acosto fins a una carena, ja sense vegetació, que em porta a Ses Falugues. Anticipo la visió del paisatge que trobaré en arribar. La baixada cap a la costa es fa més complicada, el corriol no és clar i el perdo un parell de cops. El pendent és fort, a estones baixo de cul a terra per evitar riscos ja que viatjo sol. Finalment trepitjo la platja, no hi ha ningú. El turquesa del mar s'ajunta amb el cel brillant a l'horitzó. Algunes gavines criden mentre evolucionen a l'aire. Descanso una estona en aquesta imatge.


la mar en calma

amb un peix al bec

un corb marí

------------------------------------


El día se levanta sereno y agradable. Todavía es temprano, no hace calor y el leve Gregal que me acompaña en el camino no molesta. Con suavidad, voy cogiendo altura entre pinares. Encuentro un campo de olivos, que atravieso para adentrarme nuevamente entre pinos y matorrales. El suelo está seco. Hace días que no llueve aunque ya estamos en otoño y el viento, muy presente en estos parajes, ha secado cualquier rastro de humedad. Me acerco a una pendiente algo más pronunciada y rocosa. Me detengo un instante para escuchar el bosque... Sí, por encima del rumor del aire en las hojas, destaca el chillido de una rapaz, un busardo probablemente. Cada vez son más abundantes los alcornoques.


brisa marina

del pájaro, solo las plumas

en el alcornocal


El bosque se va aclarando y cogen protagonismo los matorrales. Estoy cerca de la primera parada. Me acerco a una cresta, ya sin vegetación, que me lleva hasta Ses Falugues. Anticipo la visión del paisaje que encontraré al llegar. La bajada hasta la costa resulta más complicada, el sendero no es claro y lo pierdo un par de veces. La pendiente es pronunciada, a ratos bajo arrastrando el culo para evitar riesgos ya que viajo solo. Finalmente llego a la playa, no hay nadie. El turquesa del mar se junta con el cielo brillante en el horizonte. Algunas gaviotas graznan mientras evolucionan en el aire. Reposo un rato en esta imagen.


el mar en calma

con un pez en el pico

un cormorán

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Pots deixar el teu comentari aquí.